Jump to content

The Dutch Thread, Part 17.


Nielo

Recommended Posts

Ja dat zei ik een half uur geleden ook, maar op een of andere manier vind ik elke keer toch weer net iets wat ik nog even moet lezen....En zo gaat het elke dag:boxed: Slaap morgen overdag wel even bij ofzo, zodat ik morgenavond weer genoeg energie heb om achter de pc te zitten:naughty:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja dat zei ik een half uur geleden ook, maar op een of andere manier vind ik elke keer toch weer net iets wat ik nog even moet lezen....En zo gaat het elke dag:boxed: Slaap morgen overdag wel even bij ofzo, zodat ik morgenavond weer genoeg energie heb om achter de pc te zitten:naughty:

Haha, ik snap hélemaal wat je bedoeld. :bleh:

Ik lig dr nu namelijk alsnog niet in. En het erge is dat ik morgen mn proefwerkweek begint, en ik heel Duits nog moet leren. :blink:

 

Nah. Ik zet mn wekker wel om 6 uur ofzo. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Haha, ik snap hélemaal wat je bedoeld.

Ik lig dr nu namelijk alsnog niet in. En het erge is dat ik morgen mn proefwerkweek begint, en ik heel Duits nog moet leren.

Nah. Ik zet mn wekker wel om 6 uur ofzo.

 

Oeps...:blink: Dat is een zwaar minder begin van je week joh! Ik hoop dat je toch gewoon een goed cijfer haalt:wink2: Klinkt bekent, dingen die je een paar uur voor t proefwerk zelf nog moet leren:naughty: Wat heerlijk eigenlijk om van dat soort saaie onzin af te zijn, al dat stampen van suffe woordjes. Ik had voor zowel Nederlands als Engels als Frans een 8 op mn diploma, maar o wat vergeet je al die grammaticaregels snel. Is maar goed ook, wat heb je er uiteindelijk aan? Engels en Nederlands gaan nog altijd prima, maar Frans....:boxed:

Succes morgen, en slaap ze. Ga toch een poging doen er nu in te gaan....:wink2:

Link to comment
Share on other sites

*schrik*

Haai!

Hoe is t?

Moest toch vroeg mn nest uit omdat mn Humira bezorgd werd? Kom ik er net achter dat het vandaag de 3e is :sneaky2: :sneaky2: Mn pa had gezegd maandag de 4e....Ik heb t klakkeloos aangenomen met als gevolg dat ik nu dus voor niets al om half acht naast mn bed stond:thumbdown: En dat na een totaal verziekte nacht, heb net 4 uur slaap gehad, met dank aan wat morfine, anders had ik totaal niet geslapen denk ik. Heel tof.

En wat is het dan lekker om muziek aan te kunnen zetten die je o zo vrolijk maakt, zelfs na zo'n dramatische nacht:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

*schrik*

Haai!

Hoe is t?

Moest toch vroeg mn nest uit omdat mn Humira bezorgd werd? Kom ik er net achter dat het vandaag de 3e is :sneaky2: :sneaky2: Mn pa had gezegd maandag de 4e....Ik heb t klakkeloos aangenomen met als gevolg dat ik nu dus voor niets al om half acht naast mn bed stond:thumbdown: En dat na een totaal verziekte nacht, heb net 4 uur slaap gehad, met dank aan wat morfine, anders had ik totaal niet geslapen denk ik. Heel tof.

En wat is het dan lekker om muziek aan te kunnen zetten die je o zo vrolijk maakt, zelfs na zo'n dramatische nacht:thumb_yello:

 

:blink: wow wat een verhaal:blink:

 

Hier gaat het best wel, moet straks mijn kamer opruimen :thumbdown: en nog afwassen

Link to comment
Share on other sites

:blink: wow wat een verhaal:blink:

 

Hier gaat het best wel, moet straks mijn kamer opruimen :thumbdown: en nog afwassen

 

Ik zeg: Lang leve Simon!! Dat is onze vaatwasser:thumb_yello:

Tja ik kan nooit gewoon kort en bondig zijn. Het duurde volgens mijn moeder vrij lang voor ik kon praten, maar sinds dat moment heb ik ook altijd wat te vertellen, soms verlangt ze terug naar de tijd dat Noekie nog gewoon stil was:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ik zeg: Lang leve Simon!! Dat is onze vaatwasser:thumb_yello:

Tja ik kan nooit gewoon kort en bondig zijn. Het duurde volgens mijn moeder vrij lang voor ik kon praten, maar sinds dat moment heb ik ook altijd wat te vertellen, soms verlangt ze terug naar de tijd dat Noekie nog gewoon stil was:naughty:

 

:naughty: :naughty:

 

Ik praat zowiezo niet veel :blink:

Ik weet nooit wat ik moet zeggen.

Link to comment
Share on other sites

Daar heb ik nooit echt last van, mn ma heeft eens met verbazing een telefoongesprek tussen een vriend en mij zitten volgen. We hadden het ruim tien minuten over de kleur van de manderijntjes op de fruitschaal hier, die zagen zo pips. En dan nog serieus ook:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Daar heb ik nooit echt last van, mn ma heeft eens met verbazing een telefoongesprek tussen een vriend en mij zitten volgen. We hadden het ruim tien minuten over de kleur van de manderijntjes op de fruitschaal hier, die zagen zo pips. En dan nog serieus ook:naughty:

 

:roftl: :roftl: :roftl:

 

Dat soort gesprekken zijn wel erg leuk :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ziek als in schoolziek :wink2: ?

Maar dat t saai is kan ik volledig beamen. Zit al bijna 5 jaar thuis, ben 100% afgekeurd en vaak te brak om 'normaal' te functioneren. Dan is internet toch wel erg leuk af en toe hoor.... Als t platligt mis ik echt wat. Gelukkig is t netwerk nu :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Ziek als in schoolziek :wink2: ?

Maar dat t saai is kan ik volledig beamen. Zit al bijna 5 jaar thuis, ben 100% afgekeurd en vaak te brak om 'normaal' te functioneren. Dan is internet toch wel erg leuk af en toe hoor.... Als t platligt mis ik echt wat. Gelukkig is t netwerk nu :thumb_yello:

 

:shocked: :shocked: 100%

 

wow wat heb je dan? (als ik het vragen mag :blush-anim-cl: )

Link to comment
Share on other sites

:shocked: :shocked: 100%

 

wow wat heb je dan? (als ik het vragen mag :blush-anim-cl: )

Dat mag jij hoor :wink2:

Is een lang verhaal, maar om het zo kort mogelijk te maken; ik heb ten eerste een aangeboren afweerstoornis. Je afweer is heel ingewikkeld, het bestaat uit heel veel onderdelen. Een van die 'componentjes' is een eiwit, immunoglobuline. Dat kun je weer onderverdelen in subklassen (IgG, IgA, IgG,IgM). Het wordt aangemaakt in je beenmerg. Vroeger was ik erg vaak ziek, ik heb tot mn 25e (ben nu 26) zo ongeveer 80 keer een dubbele longontsteking gehad. Voelde me moe, was altijd verkouden en had (en heb) chronische sinusitis (voorhoofds-neus- kaak en bijholte-ontsteking). Als klein kind altijd oorontstekingen enzo. Kreeg toen ik 14 was ofzo ineens een hele grote lymfeklier in mijn hals, die ook nog zeer ging doen. De huisarts vond t onzin, ging vanzelf over. Maar dat deed t niet en omdat ik me rotter en rotter ging voelen wilde ik naar een internist. Vond hij niet nodig, maar na lang zeuren 'mocht' ik eindelijk. Die heeft een punctie uit die klier gedaan, kwam niets uit. Uiteindelijk bleek na een beenmergpunctie (nog altijd een trauma van omdat dat mens verkeerd prikte) dat mijn beenmerg geen IgG en IgA aanmaakt. Dat verklaarde alle infecties dus. Een jaar lang heb ik bij elke verkoudheid antibioticum moeten slikken om te kijken of dat hielp. Nee dus, en vanaf dat moment kreeg ik die IgG en IgA via een infuus. Eerst 1x per maand, toen 1x per 3 weken, toen 1x per 2 en nu 2 x per week.... Op zich helpt dat wel, maar er moet niets geks gebeuren....

Dat gebeurde dus wel, want waar mijn afweer aan de ene kant dus niet goed werkt, werkt het aan de andere kant te hard, het reageert alsof ergens in mijn lijf een bacterie ofzo zit en maakt daar een ontstekingsreactie. Dat is mijn tweede ziekte; sarcoidose. Bij de meeste mensen met sarco is geen behandeling nodig, maar mijn internist heeft me er jaren mee rond laten lopen. Het zat tussen mn oren en als zij zo weinig zou doen als ik, zou zij ook moe worden. Ik was gewoon te lui... Tot ik in maart 2003 ineens een harde plek in mn buik voelde, ik nog erger moe werd dan ik al was (als ik de vaatwasser had uitgeruimd moest ik echt slapen, ik kon ECHT niet meer) en dat doe je op die leeftijd echt niet voor je lol. Ik viel binnen 3 maanden meer dan 20 kg af en werd gewoon echt doodziek. De huisarts was op vakantie maar zn vervanger heeft t gelukkig wat doortastender aangepakt en drukte me op mn hart om als ik last kreeg van die plek in mn buik, METEEN naar de EHBO te gaan. Ik in paniek, deed HBO- verpleegkunde en werkte op een oncologie-afdeling, dus met kankerpatienten. Alle symptomen die ik had, pasten bij leukemie en hoewel ik dat zelf ook wel wist, maakte de reactie van de huisarts me echt bang. Die avond kreeg ik prompt last van die plek, wat mn milt bleek te zijn. Wij naar de EHBO, met de gedachte dat de echo die ze over drie weken zouden maken dan gebeurt was en ik sneller geholpen zou worden. Ik zei nog 'tot straks, ik bel je zo' tegen mn vriend....Niet wetende dat ik de eerste 7,5 week doodziek in t ziekenhuis bleef liggen. Heb echt de dood in ogen gekeken na een operatie en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als op t moment dat de artsen me kwamen vertellen dat het geen kwaadaardig iets was! Ze zeiden allemaal dat sarcoidose iets onschuldigs was en dat ik met een weekje of zes prednison er weer helemaal bovenop zou komen.

We zijn nu 4 jaar verder, ik zit nog altijd aan een hoge dosis prednison (krijg het niet afgebouwd, zodra ik op 30mg zit gaat het weer helemaal fout), heb een totaal verziekt lichaam (t zit in mijn longen die er echt slecht aan toe zijn, in mn maag, mijn milt is in 2006 verwijderd omdat die zo groot was dat ik morfine nodig had om de pijn enigszins onder controle te houden, mijn botten spieren en zenuwen zijn aangedaan, mijn holtes in mn kop, mijn lever en lymfestelsel...) en alles wat ik vroeger zo vanzelfsprekend vond blijkt toch wat minder normaal te zijn dan ik dacht....Er zijn genoeg dagen dat ik mijn bed niet uitkan, te brak om ook maar iets te doen. Heb elke dag pijn (slik nogsteeds opiaten om de dag door te kunnen komen, al is t niets meer vergeleken bij de dosering die ik slikte toen ik mn milt nog had), heel weinig energie en voel me 'gewoon niet lekker'. Zo'n gevoel alsof je een vaatdoek bent. Conditie heb ik niet, ik probeer fysiotherapie te doen, maar elke keer als ik net het gevoel heb dat het weer beter gaat krijg ik weer een ernstige infectie en zak ik terug. Ik slik een berg medicijnen en de moederwens die ik had (en heb) zal ik vrijwel zeker nooit in vervulling zien gaan:blink: En dat terwijl mijn schoonzus net een ventje van 8 maanden heeft, en die zie ik heel vaak. Zij zijn zo gelukkig, en als je dat ziet dan is dat echt gewoon echt rot. Ik gun het hun echt hoor, maar ik zei vroeger altijd dat ik voor mn 27e moeder wilde worden. Nou nee dus.

Als ik t zo zit te tikken dan klinkt het allemaal nogal dramatisch. Maar op een of andere manier leer je er wel mee leven. Het is soms echt zwaar, maar aan de andere kant prijs ik me gelukkig dat we in een rijk land leven. Dat ik een dak boven mijn hoofd heb, eten, mensen die van me houden... En het verandert je ook. Ik kan meer genieten van kleine momenten nu. En dingen als naar n concert gaan kan ik gewoon niet vaak doen, ook door de rook overal. Ik zit nu sinds november op een soort grenswaarde voor zuurstof, het zuurstofgehalte in mijn bloed is regelmatig te laag. Maar ook dat lijkt te wennen, en met O2 kan je helemaal nergens meer heen gaan dus ik red het wel zonder. Die momenten dat ik eens n concert heb, zijn voor mij echt bijzonder! Ben in 2005 naar U2 (ben ik vanaf mn 8e fan van) geweest en daar teer ik nu nog op. In 2007 naar Snow Patrol en ik zou naar Mika gaan maar werd weer opgenomen met een longontsteking. Nu laat ik t niet afpakken, ik ben in elk geval de 8e erbij, en ga ook kaartjes voor 3 juli (werchter) bestellen als mn geld binnen is. Ook al is t niet goed voor mn lijf, voor mn geest is t dat wel. En als je wat dat betreft lekker in je vel zit, kan je meer hebben ook. Eigenlijk zou ik op doktersrecept moeten kunnen gaan vind ik:naughty:

Jeetje wat een lang verhaal weer, maar het is zo moeilijk om uit te leggen hoe ik me voel. Ik ben ziek, maar ik wil niet als zielig gezien worden. Ik heb genoeg om voor te knokken, en dat zal ik ook zeker blijven doen. Hoe zwaar t ook kan zijn, na regen komt zonneschijn:wink2:

Link to comment
Share on other sites

Dat mag jij hoor

Is een lang verhaal, ...

 

:shocked: :shocked: HOLY JOHNNY wat een verhaal. :huglove:

 

Kan me voorstellen dat je graag naar MIKA wil

Je zal wel mega hebben gebaalt toen je weer ziek werd net voor MIKA :boxed:

 

Ik zal voor je duimen dat je dit keer naar beide shows kan :thumb_yello:

Je verdient het :punk::thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

oh, ja, zeker.. Wel klote.. Ik ben positief dat het 8 juli doorgaat, want ik ga ook en dan hebben we teveel positieve energie met zen 2e (op zijn minst) dat het wel door meot gaan en dat njij er ook goed genoeg voor bent!

 

Inderdaad, schoolziek.. Ben ongesteld, had eigenlijk gym en zou een wi cijfer terugkrijgen waar ik om kan huilen (en achteraf heb ik er met me moeder om gelachen.. had een 2, het slechtste in mijn 5-jarige middelbare schoolcarriere)

 

xxxxxx

 

ben trouwens bezig om een chicken-shirt te maken voor het concert ;)

Link to comment
Share on other sites

oh, ja, zeker.. Maar ik ga je nu niet als een zielig kind behandelen, want dat zei je zelf ook al, dat wil je neit.. Maar blijft wel klote..

 

Inderdaad, schoolziek.. Ben ongesteld, had eigenlijk gym en zou een wi cijfer terugkrijgen waar ik om kan huilen (en achteraf heb ik er met me moeder om gelachen.. had een 2, het slechtste in mijn 5-jarige middelbare schoolcarriere)

 

xxxxxx

 

ongesteltheid :thumbdown: het zou verboden moeten worden :mf_rosetinted:

 

Een 2 :blink: ach je wilt sommige van mijn cijfers niet eens weten van mijn school periode laagste ooit was volgens mij een 0,1 voor nederlands :roftl: Ik probeerde altijd om er een grap van te maken. Ik was bijv. beter ik engels dan nederlands:thumb_yello: Ik zei dan altijd dat ik in het verkeerde land was geboren :naughty:

 

Maar kan je dat cijfer niet inhalen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

cool :thumb_yello:

 

ik ga ook mijn eigen ontwerp laten afdrukken op en shirt en dragen naar het concert in amsterdam :punk:

 

dit is het ontwerp:

lovetodaytshirt.png

 

Ziet er cool uit! Jah ik heb al complete ontwerpen voor mijn schoenen klaarliggen, maar ik moet ze alleen nog even kopen.. Mika Love komt er op te staan

Link to comment
Share on other sites

Ziet er cool uit! Jah ik heb al complete ontwerpen voor mijn schoenen klaarliggen, maar ik moet ze alleen nog even kopen.. Mika Love komt er op te staan

 

Het valt mij echt op dat MIKA ons allemaal erg creatief maakt:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy