Jump to content

Dutch thread part 20! ;)


nathaliiexx

Recommended Posts

Geweldig!

Ik krijg eindelijk een hamster!!!

Ik wil er al zo lang een :wub2:

misschien 2 maar dat moet ik nog bekijken, want ik heb net gelezen dat ze uit hetzelfde nest moeten komen als je ze bij elkaar wilt zetten, maar mijn moeder vond het zo zielig als je ze alleen in een kooi zet :bleh:

 

Hoe gaat het met jullie?

 

watvoor hamster neem je dan?:wub2:

 

Ik heb ook sinds maandag een chinese dwerghamster:wub2: :wub2: Hij heet Billy Brown :mf_lustslow:

 

http://www.mikafanclub.com/forums/showthread.php?t=13999

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Halloooooo!!!! :biggrin2: :biggrin2:

Haai!!

ik heb hem

 

Enrofloxoral drops :thumbdown:

Jep, die kan WEL samen volgens mij. Ik heb ook vaak een ander gehad....

Geweldig!

Ik krijg eindelijk een hamster!!!

Ik wil er al zo lang een :wub2:

misschien 2 maar dat moet ik nog bekijken, want ik heb net gelezen dat ze uit hetzelfde nest moeten komen als je ze bij elkaar wilt zetten, maar mijn moeder vond het zo zielig als je ze alleen in een kooi zet :bleh:

 

Hoe gaat het met jullie?

 

Als je een syrische hamster neemt zet m dan please alleen....Het lijkt zielig, maar ze maken elkaar af na verloop van tijd. Er wordt wel eens gezegd dat ze uit t zelfde nest samen kunnen, maar ze zijn echt solitair, leven echt alleen. De enige manier waarop ze elkaar accepteren is voor de dekking...

Roborovski-hamsters kunnen wel samen, sterker nog die moeten samen. Maar dat zijn weer puur kijkbeesten heb ik begrepen. Ze zien er wel heel snoezig uit :wub2:

Gaaf trouwens dat je een hamster mag :yay:

Link to comment
Share on other sites

Haai!!

 

Jep, die kan WEL samen volgens mij. Ik heb ook vaak een ander gehad....

 

 

Als je een syrische hamster neemt zet m dan please alleen....Het lijkt zielig, maar ze maken elkaar af na verloop van tijd. Er wordt wel eens gezegd dat ze uit t zelfde nest samen kunnen, maar ze zijn echt solitair, leven echt alleen. De enige manier waarop ze elkaar accepteren is voor de dekking...

Roborovski-hamsters kunnen wel samen, sterker nog die moeten samen. Maar dat zijn weer puur kijkbeesten heb ik begrepen. Ze zien er wel heel snoezig uit :wub2:

Gaaf trouwens dat je een hamster mag :yay:

 

dat wou ik ook gaan zeggen :naughty:

 

en als je rusjes en cambellies neemt heb je ook nog kans dat het fout gaat :boxed:

Link to comment
Share on other sites

watvoor hamster neem je dan?

 

Ik heb ook sinds maandag een chinese dwerghamster:wub2: :wub2: Hij heet Billy Brown

 

http://www.mikafanclub.com/forums/showthread.php?t=13999

Ik denk dat het russische dwerghamsters zijn, hun naam stond er niet bij. maar het kunnen ook chinese dwerghamsters zijn, ik ga het morgen vragen

 

Haai!!

 

Jep, die kan WEL samen volgens mij. Ik heb ook vaak een ander gehad....

 

 

Als je een syrische hamster neemt zet m dan please alleen....Het lijkt zielig, maar ze maken elkaar af na verloop van tijd. Er wordt wel eens gezegd dat ze uit t zelfde nest samen kunnen, maar ze zijn echt solitair, leven echt alleen. De enige manier waarop ze elkaar accepteren is voor de dekking...

Roborovski-hamsters kunnen wel samen, sterker nog die moeten samen. Maar dat zijn weer puur kijkbeesten heb ik begrepen. Ze zien er wel heel snoezig uit

Gaaf trouwens dat je een hamster mag

Die vind ik ook superschattig, maar die hebben ze niet en ik vind ze allemaal superschattig :wub2:

 

dat van die goudhamsters, dat je ze niet kan samenzetten, heb ik ook gelezen :naughty:

 

Dus je kan alleen die Roborovski-hamsters echt samen zetten?

Ik ben hier dus nog een echte leek in hé :naughty:

maar ik zit op dehamster.nl en ik heb al veel info gevonden. Over de kooi en voer enzo

 

dat wou ik ook gaan zeggen

 

en als je rusjes en cambellies neemt heb je ook nog kans dat het fout gaat :boxed:

 

leuk dat je dat effe zegt, is enorm handig want als ze beginnen vechten moet ik er waarschijnlijk een terug brengen :tears:

Link to comment
Share on other sites

dat wou ik ook gaan zeggen :naughty:

 

en als je rusjes en cambellies neemt heb je ook nog kans dat het fout gaat :boxed:

 

De hamster-deskundigen:naughty:

Maar ik heb al zo vaak gehoord in dierenwinkels dat ze gewoon om te verkopen zeggen dat ze best samen kunnen... Ik vind dat gewoon een rotstreek, die beesten hebben geen leven door de stress en de baasjes zitten straks met de handen in het haar omdat de hamsters zo knokken :thumbdown:

Ik heb een hele tijd op een hamsterforum gezeten en daar las je ook heel vaak dat t fout ging tussen vrijwel alle hamstersoorten. Eigenlijk gaan alleen robbies goed samen zeggen ze daar. Die vind ik toch eigenlijk ook wel supergaaf hoor, zou ik ook nog wel eens willen hebben....Dat het kijkbeesten zijn boeit me niet, dat weet ik van tevoren. Mijn gerbils zijn ook geen knuffelaars, dat zijn alleen mn ratten en hamster. De rest is tam in de zin dat ze niet bijten en dat ik ze op kan pakken, maar echt kroelen houden ze niet van. Dat hoeft ook niet, ik vind t geweldig leuk om de slooplust van mn gerries te observeren...

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het russische dwerghamsters zijn, hun naam stond er niet bij. maar het kunnen ook chinese dwerghamsters zijn, ik ga het morgen vragen

 

 

Die vind ik ook superschattig, maar die hebben ze niet en ik vind ze allemaal superschattig :wub2:

 

dat van die goudhamsters, dat je ze niet kan samenzetten, heb ik ook gelezen :naughty:

 

Dus je kan alleen die Roborovski-hamsters echt samen zetten?

Ik ben hier dus nog een echte leek in hé :naughty:

maar ik zit op dehamster.nl en ik heb al veel info gevonden. Over de kooi en voer enzo

 

 

 

leuk dat je dat effe zegt, is enorm handig want als ze beginnen vechten moet ik er waarschijnlijk een terug brengen :tears:

 

Ja en dat moet je niet hebben:boxed:

Geweldig dat je eerst info zoekt!:thumb_yello: Deed iedereen dat maar......

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het russische dwerghamsters zijn, hun naam stond er niet bij. maar het kunnen ook chinese dwerghamsters zijn, ik ga het morgen vragen

 

 

Die vind ik ook superschattig, maar die hebben ze niet en ik vind ze allemaal superschattig :wub2:

 

dat van die goudhamsters, dat je ze niet kan samenzetten, heb ik ook gelezen :naughty:

 

Dus je kan alleen die Roborovski-hamsters echt samen zetten?

Ik ben hier dus nog een echte leek in hé :naughty:

maar ik zit op dehamster.nl en ik heb al veel info gevonden. Over de kooi en voer enzo

 

 

 

leuk dat je dat effe zegt, is enorm handig want als ze beginnen vechten moet ik er waarschijnlijk een terug brengen :tears:

 

Chinese dwerghamsters zijn net als syrische die MOETEN alleen anders heb je straks op een dag 1 hamster en een halve (om het even grof te zeggen, heb het megemaakt in het asiel :thumbdown: )

 

En ik ben ook pas lid fan het forum van dehamster.nl :naughty: Mijn naam daar in Lollipop Panda :naughty:

 

en als je 2 russen of cambellies (volgens mij spel ik het fout) neemt moet je echt een grote kooi hebben met meerdere huisjes en meerdere molens

Link to comment
Share on other sites

Ja en dat moet je niet hebben:boxed:

Geweldig dat je eerst info zoekt!:thumb_yello: Deed iedereen dat maar......

 

Maar goed dat ik dat doe, want dat open loopradjes gevaarlijk kunnen zijn, wist ik ook eerst niet :blink:

 

en als je een dichte kooi neemt, dat de bovenste rails dan minder dan 1cm uit elkaar moeten staan, of ze ontsnappen en dat wil ik echt niet want ik heb een kat

Link to comment
Share on other sites

Chinese dwerghamsters zijn net als syrische die MOETEN alleen anders heb je straks op een dag 1 hamster en een halve (om het even grof te zeggen, heb het megemaakt in het asiel :thumbdown: )

 

En ik ben ook pas lid fan het forum van dehamster.nl :naughty: Mijn naam daar in Lollipop Panda :naughty:

 

en als je 2 russen of cambellies (volgens mij spel ik het fout) neemt moet je echt een grote kooi hebben met meerdere huisjes en meerdere molens

 

dankje voor het vermelden:blink:

 

hallo, lollipop panda :naughty:

 

dan denk ik dat ik er maar 1 neem, want ik heb ook niet zoveel plaats voor een grote kooi :blink:

Link to comment
Share on other sites

dankje voor het vermelden:blink:

 

hallo, lollipop panda :naughty:

 

dan denk ik dat ik er maar 1 neem, want ik heb ook niet zoveel plaats voor een grote kooi :blink:

 

:naughty: :naughty:

 

hoe groot neem je dan? (ik ben dol op over kooien praten :naughty: )

Link to comment
Share on other sites

:naughty: :naughty:

 

hoe groot neem je dan? (ik ben dol op over kooien praten :naughty: )

 

Dat ga ik morgen bekijken :roftl:

Ik ga zowiezo een dichte nemen.

Ze moet op mijn tafel passen, maar ik zal er ook wel voor zorgen dat ie zijn energie kwijt kan, dus dat de kooi groot genoeg is. Ik wil er wel een met een verdieping in. (ik weet niet of dat in alle kooien zit)

Ik ga morgen nogal lang in de dierenwinkel staan denk ik:roftl: Ik moet ook nog eens alles bespreken met mijn moeder :roftl:

Link to comment
Share on other sites

Hihi....Ik ben vooral dol op kooien kopen en vullen:naughty: :roftl: :roftl: Daar ben ik TE goed in volgens mn pa:mf_rosetinted:

 

Ik vind die huisjes superschattig :blush-anim-cl:

 

Wat vinden jullie de beste opvulling om ze een nestje in te laten maken?

 

Ik dacht aan toiletpapier en hooi, of moet je er 1 soort kiezen?

 

edit: waar komt dat boze gezichtje vandaan :blink: Klik ik dan zo snel?:blink:

Link to comment
Share on other sites

Ik vind die huisjes superschattig :blush-anim-cl:

 

Wat vinden jullie de beste opvulling om ze een nestje in te laten maken?

 

Ik dacht aan toiletpapier en hooi, of moet je er 1 soort kiezen?

 

edit: waar komt dat boze gezichtje vandaan :blink: Klik ik dan zo snel?

 

:roftl: haha das toevallig mijn hammie heeft ook hooi en een paar velletjes wc papier :roftl:

 

Ikzelf gebruik alleen geen zaagsel omdat ik er zelf niet goed tegen kan. Ik heb beukensnippers als bodembedekking. :blush-anim-cl:

 

en een bakje met chinchilla zand vinden ze ook leuk :wub2: (wist ik ook niet) moet je gewoon een konijnenvoerbak nemen ofzo, is groot genoeg. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

:roftl: haha das toevallig mijn hammie heeft ook hooi en een paar velletjes wc papier

 

Ikzelf gebruik alleen geen zaagsel omdat ik er zelf niet goed tegen kan. Ik heb beukensnippers als bodembedekking.

 

en een bakje met chinchilla zand vinden ze ook leuk :wub2: (wist ik ook niet) moet je gewoon een konijnenvoerbak nemen ofzo, is groot genoeg. :naughty:

 

ok, das dus al in orde :roftl:

 

Ik zag zaagsel ook niet zo zitten, omdat ik denk dat dat moeilijker is om proper te maken :bleh:

 

hmmm, chinchilla zand, zal ik morgen eens bekijken:thumb_yello:

 

Ik denk dat ik ook eens stukjes fruit ga verstoppen in zijn/haar kooi:roftl:

Link to comment
Share on other sites

ok, das dus al in orde :roftl:

 

Ik zag zaagsel ook niet zo zitten, omdat ik denk dat dat moeilijker is om proper te maken

 

hmmm, chinchilla zand, zal ik morgen eens bekijken:thumb_yello:

 

Ik denk dat ik ook eens stukjes fruit ga verstoppen in zijn/haar kooi:roftl:

 

maar niet teveel he :naughty: het ik maar een klein diertje :naughty: Die van mij heeft vandaag een stukje kaas van 5 bij 5 bij 3 millimeter gehad :roftl: en 1 kleine witte boon :roftl:

Link to comment
Share on other sites

Ik vind die huisjes superschattig

 

Wat vinden jullie de beste opvulling om ze een nestje in te laten maken?

 

Ik dacht aan toiletpapier en hooi, of moet je er 1 soort kiezen?

 

edit: waar komt dat boze gezichtje vandaan Klik ik dan zo snel?

Ja dat is prima! Gebruik niet van die hamsterwatten, van die plzuien die je in de dierenwinkel kunt kopen. Daarin kunnen ze vast blijven zitten met hun nageltjes en dat wil je niet meemaken....Heb een keer wat minder prettige foto's daarvan gezien. Of ze eten het op, en dan zitten ze verstopt... Ik heb trouwens een Imac Fantasy, die heeft onderin tralies waarin hij kan klimmen (vinden ze vaak ook erg leuk) en het bovenste deel is dicht. Daar legt hij zn voer en daar slaapt hij. Die kooi is uit te breiden, de plateaus kun je los erbij kopen zodat je m zo hoog kunt maken als je maar wilt!

Wc papier vinden ze echt geweldig, Gert propt altijd zn hele wangen ermee vol als ik t geef en dan gaat ie het zelf zitten versnipperen:wub2:

 

haha das toevallig mijn hammie heeft ook hooi en een paar velletjes wc papier :roftl:

 

Ikzelf gebruik alleen geen zaagsel omdat ik er zelf niet goed tegen kan. Ik heb beukensnippers als bodembedekking. :blush-anim-cl:

 

en een bakje met chinchilla zand vinden ze ook leuk :wub2: (wist ik ook niet) moet je gewoon een konijnenvoerbak nemen ofzo, is groot genoeg. :naughty:

 

Ik gebruik Hemparade, ik ben niet zo gek op beukensnippers, die maken herrie en ze gaan snel stinken. Met een hamster merk je beiden niet zo, maar wel als je er ook nog drie rattenkooien mee vult :naughty: Dat chinchillazand vinden ze vaak prachtig ja, bovendien is het goed voor hun vacht. Dat blijft mooi glanzen als ze een zandbadje hebben. Als je geluk hebt gaat ie het als toilet gebruiken, dat is makkelijk met schoonmaken, hoef je alleen maar effies elke dag het zand te verschonen en de rest van de kooi blijft langer schoon:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

maar niet teveel he het ik maar een klein diertje Die van mij heeft vandaag een stukje kaas van 5 bij 5 bij 3 millimeter gehad en 1 kleine witte boon

 

weet ik, ik ga hem niet vet mesten :roftl:

 

Ja dat is prima! Gebruik niet van die hamsterwatten, van die plzuien die je in de dierenwinkel kunt kopen. Daarin kunnen ze vast blijven zitten met hun nageltjes en dat wil je niet meemaken....Heb een keer wat minder prettige foto's daarvan gezien. Of ze eten het op, en dan zitten ze verstopt... Ik heb trouwens een Imac Fantasy, die heeft onderin tralies waarin hij kan klimmen (vinden ze vaak ook erg leuk) en het bovenste deel is dicht. Daar legt hij zn voer en daar slaapt hij. Die kooi is uit te breiden, de plateaus kun je los erbij kopen zodat je m zo hoog kunt maken als je maar wilt!

Wc papier vinden ze echt geweldig, Gert propt altijd zn hele wangen ermee vol als ik t geef en dan gaat ie het zelf zitten versnipperen

 

 

 

Ik gebruik Hemparade, ik ben niet zo gek op beukensnippers, die maken herrie en ze gaan snel stinken. Met een hamster merk je beiden niet zo, maar wel als je er ook nog drie rattenkooien mee vult Dat chinchillazand vinden ze vaak prachtig ja, bovendien is het goed voor hun vacht. Dat blijft mooi glanzen als ze een zandbadje hebben. Als je geluk hebt gaat ie het als toilet gebruiken, dat is makkelijk met schoonmaken, hoef je alleen maar effies elke dag het zand te verschonen en de rest van de kooi blijft langer schoon

 

waarom verkopen ze die dingen dan nog? Daar heb ik ook al wat van gehoord :sneaky2:

 

Zoveel ken ik niet van die kooien, maar ik ga wel eens bekijken of ie handig is, en of je hem dus nog kan uitbreiden (niet dat ik daar voorlopig plaats voor heb :roftl: )

 

Wat een grappige naam, Gert :roftl:

 

Dat zandbakje klinkt inderdaad heel handig :naughty:

Ga ik eens bekijken

 

oja dit is trouwens de kooi die ik heb

kooi1.jpg

 

en die is dus best groot hij was eerste van mijn syrtjes

 

Leuke kooi :

 

Zo groot zal ik hem niet kunnen nemen denk ik, zoals ik al zei, ik ga de grootte moeten bekijken in de winkel zelf

 

Jou hamster heeft wel een luxe kooi zeg :roftl:

Link to comment
Share on other sites

Gave bak:thumb_yello: Ik heb zulke bakken voor een deel van mn gerries. Ik heb zo'n kooi

fantasy.jpg

 

die zijn ook gaaf :wub2:

wij krijgen in het asiel elk jaar 2 pension hamsters (syrtjes) en die zitten allebij in zo'n kooi alleen draaien die dieren die bovendoppen open en ontsnappen ze telkens :roftl: en dan lijken ze ook nog op elkaar dus dan zit je echt te kijken welke nou in welke kooi moet :roftl: :roftl:

Link to comment
Share on other sites

Gave bak Ik heb zulke bakken voor een deel van mn gerries. Ik heb zo'n kooi

fantasy.jpg

 

dies ook leuk:thumb_yello:

 

maar ik ga naar bed toe moet morgen vroeg op om de dierenarts te bellen

 

bye bye :huglove:

 

Ik ga ook, ben brak :boxed:

Slaap lekker en tot morgen! :huglove:

 

Ok, slaapwel

En bedankt voor alle goede raad!!!

echt, nu weet ik al meer over hoe ik de kooi moet inrichten:thumb_yello:

bye

:huglove:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy