Jump to content

Dutch Thread Part 27


xlindee

Recommended Posts

Ik ben nog wakker.

Hoe ist met je?

Nog die hele marathon gezien?:shocked:

Was jij toch die die marathon ging kijken?

 

Met mij is het goed, met jou?

Haha nee ik heb niet alles gezien. Om 5 uur ben ik toch maar gaan slapen.. Daarna om een uur of 12 weer verder kijken. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Met mij is het goed, met jou?

Haha nee ik heb niet alles gezien. Om 5 uur ben ik toch maar gaan slapen.. Daarna om een uur of 12 weer verder kijken. :naughty:

 

Ja mij wel okee. Verkouden aan het worden en veel te lui.

 

Ahhh zonde:roftl:

Was wel leuk?

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ook ik ben nog wakker, of eigenlijk weer, want ik was net in slaap gekacheld:blink:

 

Awwww. Ga lekker slapen joh.

Ik ga trouwens ook zo. Moet er echt om 11am uit. En als ik rond 3 ga, heb ik sowieso nog mijn 8 uurtjes slaap:roftl:

Link to comment
Share on other sites

Ja mij wel okee. Verkouden aan het worden en veel te lui.

 

Ahhh zonde:roftl:

Was wel leuk?

 

Lui zijn moet je van genieten. :)

Ja het was wel leuk hoor!

 

Hoi, ook ik ben nog wakker, of eigenlijk weer, want ik was net in slaap gekacheld:blink:

 

Hola. :punk:

Link to comment
Share on other sites

Lui zijn moet je van genieten. :)

Ja het was wel leuk hoor!

 

 

 

Hola. :punk:

 

Ik geniet er zeker van. Dit is mijn allerlaatste echte schoolvakantie. Waarin ik ook vrij van werk heb.

De volgende vakantie(s?) zit ik vast aan mijn afstudeerproject:shocked:

En daarna als ik diploma zou hebben, dan moet ik gewoon aan de baan:shocked:

Link to comment
Share on other sites

Ik geniet er zeker van. Dit is mijn allerlaatste echte schoolvakantie. Waarin ik ook vrij van werk heb.

De volgende vakantie(s?) zit ik vast aan mijn afstudeerproject:shocked:

En daarna als ik diploma zou hebben, dan moet ik gewoon aan de baan:shocked:

 

Wat moet je precies doen als afstudeerproject dan?

Ik geniet ook nog van mijn laatste vrije dagen, vanaf vrijdag weer stage!

Link to comment
Share on other sites

Wat moet je precies doen als afstudeerproject dan?

Ik geniet ook nog van mijn laatste vrije dagen, vanaf vrijdag weer stage!

 

Ons afstudeerproject gaat om inkomensondersteunende maatregelen. Daar wordt te weinig gebruik van gemaakt.

Wij gaan een soort protocol maken om voorlichting te geven aan intermediairen zodat zij hun clienten kunnen inlichten over deze maatregelen. Daarbij is dan de drempel al niet te hoog ivm vertrouwensband. Uiteindelijk moeten meer mensen zich dus aanmelden voor de regelingen, zodat deze mensen meer financiele vrijheid krijgen.

Zeg maar.

Link to comment
Share on other sites

Ons afstudeerproject gaat om inkomensondersteunende maatregelen. Daar wordt te weinig gebruik van gemaakt.

Wij gaan een soort protocol maken om voorlichting te geven aan intermediairen zodat zij hun clienten kunnen inlichten over deze maatregelen. Daarbij is dan de drempel al niet te hoog ivm vertrouwensband. Uiteindelijk moeten meer mensen zich dus aanmelden voor de regelingen, zodat deze mensen meer financiele vrijheid krijgen.

Zeg maar.

 

Klinkt ingewikkeld!

Link to comment
Share on other sites

Klinkt ingewikkeld!

 

Mwaah.

Bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Mensen weten er niet vanaf (die niet in de bijstand zelf zitten dus), maar hebben vaak wel recht erop. Of ze weten het wel, maar schamen zich om zich ervoor te melden, omdat ze "toch wel voor zichzelf kunnen zorgen".

Punt is, dat deze regelingen er zijn om de mensen met weinig inkomen op of ietsje boven bijstandsniveau te helpen. Het sociaal minimum in NL is gewoon erg laag en dus zijn deze regelingen NODIG om rond te komen.

Dus als ze er GEEN gebruik van maken...dan zit je dus met het punt dat men schulden gaat maken vaak...om toch rond te kunnen komen...en dat is ook duur voor de gemeenschap...

Vandaar.

 

p.s. en intermediairen zijn zeg maar de mensen die contact met clienten hebben, bijvoorbeeld thuis. Zoals thuiszorg, kerken, stichting de zonnebloem etc etc etc...

Edited by Biekje
Link to comment
Share on other sites

Mwaah.

Bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Mensen weten er niet vanaf (die niet in de bijstand zelf zitten dus), maar hebben vaak wel recht erop. Of ze weten het wel, maar schamen zich om zich ervoor te melden, omdat ze "toch wel voor zichzelf kunnen zorgen".

Punt is, dat deze regelingen er zijn om de mensen met weinig inkomen op of ietsje boven bijstandsniveau te helpen. Het sociaal minimum in NL is gewoon erg laag en dus zijn deze regelingen NODIG om rond te komen.

Dus als ze er GEEN gebruik van maken...dan zit je dus met het punt dat men schulden gaat maken vaak...om toch rond te kunnen komen...en dat is ook duur voor de gemeenschap...

Vandaar.

 

Dat is wel een heel goed onderwerp. Heb er helaas zelf ook teveel ervaring mee. Je weet er als gewoon burger te weinig vanaf. Ik heb ook door een foutje van iemand op het CWI een jaar lang zonder enige vorm van inkomen gezeten maar moest wel maandelijks over de 200 euro aan ziektekostenverzekering betalen. Omdat ik geen werk had en geen studie EN daarnaast chronisch ziek ben moest ik de volle mep betalen. Dat hebben mn ouders dus geweten....Ik vind het nog altijd een vaag iets, al die regelingen. Zo zit ik op het sociaal minimum maar een toeslag krijg ik niet, niet van het UWV en niet van de Sociale Dienst. Terwijl een vriend met een bijstandsuitkering meer krijgt dan ik. En die is gewoon te lui om te werken, die heeft er geen zin in en zorgt dat hij overal afgewezen wordt zodat ie 'lekker' zn uitkering kan houden... Echt zwaar irritant, ik zou m af en toe wel aan t werk willen schoppen. Snap best dat je niet altijd zin hebt om te werken maar hij KAN tenminste werken.....:sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Dat is wel een heel goed onderwerp. Heb er helaas zelf ook teveel ervaring mee. Je weet er als gewoon burger te weinig vanaf. Ik heb ook door een foutje van iemand op het CWI een jaar lang zonder enige vorm van inkomen gezeten maar moest wel maandelijks over de 200 euro aan ziektekostenverzekering betalen. Omdat ik geen werk had en geen studie EN daarnaast chronisch ziek ben moest ik de volle mep betalen. Dat hebben mn ouders dus geweten....Ik vind het nog altijd een vaag iets, al die regelingen. Zo zit ik op het sociaal minimum maar een toeslag krijg ik niet, niet van het UWV en niet van de Sociale Dienst. Terwijl een vriend met een bijstandsuitkering meer krijgt dan ik. En die is gewoon te lui om te werken, die heeft er geen zin in en zorgt dat hij overal afgewezen wordt zodat ie 'lekker' zn uitkering kan houden... Echt zwaar irritant, ik zou m af en toe wel aan t werk willen schoppen. Snap best dat je niet altijd zin hebt om te werken maar hij KAN tenminste werken.....:sneaky2:

 

Maar je hebt wel iets met terugwerkende kracht gekregen na dat jaar?

Die regelingen zijn idd vaag ja en daar moet wat aan gebeuren. En daar zijn ALLE gemeenten flink mee bezig.

Qua toeslag ligt het eraan hoe lang je op minimum zit.

Afgewezen wordt je niet zomaar?...Werk gaat al-tijd vóór, sinds balkellende.

Bij Sociale Dienst heb je wel recht op sommige dingen. Ligt aan je situatie.

Woon je nog thuis?

En die vriend? Woont die nog thuis?

Want als je thuis woont, krijg je wel minder ja, omdat je samen kan 'delen" in de kosten. En die vriend als die op zichzelf woont, ja dan krijg je meer...

Link to comment
Share on other sites

Mwaah.

Bijzondere bijstand bijvoorbeeld. Mensen weten er niet vanaf (die niet in de bijstand zelf zitten dus), maar hebben vaak wel recht erop. Of ze weten het wel, maar schamen zich om zich ervoor te melden, omdat ze "toch wel voor zichzelf kunnen zorgen".

Punt is, dat deze regelingen er zijn om de mensen met weinig inkomen op of ietsje boven bijstandsniveau te helpen. Het sociaal minimum in NL is gewoon erg laag en dus zijn deze regelingen NODIG om rond te komen.

Dus als ze er GEEN gebruik van maken...dan zit je dus met het punt dat men schulden gaat maken vaak...om toch rond te kunnen komen...en dat is ook duur voor de gemeenschap...

Vandaar.

 

p.s. en intermediairen zijn zeg maar de mensen die contact met clienten hebben, bijvoorbeeld thuis. Zoals thuiszorg, kerken, stichting de zonnebloem etc etc etc...

 

Ik snap em.

 

Het is vreselijk moeilijk om hier de weg naar de juiste instanties te vinden.

Veel cliënten op mijn vorige stage hadden ook hoge schulden (ook door middelengebruik maar ook omdat ze niet wisten waar ze terecht konden).

En dan zijn er nog onze allochtone medemensen, voor hen is het helemaal moeilijk omdat ze taal niet goed spreken en geen idee hebben wat voor regelingen er allemaal zijn.

 

Goed onderwerp heb je gekozen!

Link to comment
Share on other sites

Ik lul trouwens uit me nek, want een vroegere vriendin van me heeft zich laten afkeuren en werkt zelf liever niet. Verzint ook allerlei dingen die ze zou hebben enzo....echt een vreselijk wijf. Eerst zou ze depressief zijn en daarna zou ze ADD hebben ofzo en weet ik wat allemaal. Zo'n beetje alles wat niet echt te onderzoeken valt is de revue de afgelopen jaren gepasseerd. Zij gebruikt het internet om deze dingen op te zoeken en dan te spelen dat ze het heeft.

Ze heeft 1x toegegeven dat ze gewoon geen zin had om te werken en dat ze het wel prima zo vond. Daarna heeft ze dit altijd stug ontkend en zelfs gezegd dat ze dat helemaal nooit gezegd had.

Op een gegeven moment was ik het zat en toen ze met dat ADD kwam, dat ze online een test had gedaan en ze toch eigenlijk wel zeker wist dat ze DAT had, toen zei ik: meisje je kan beter zoeken naar "hypochondor". En toen moest ze huilen en hing ze op. Heb haar nooit meer gesproken. Zij had een paar jaar daarvoor mij uitgemaakt voor iets wat ik even niet meer weet, maar mij wel pijn deed en wat ook niet klopte ook en dat moest ik vooral niet persoonlijk mezelf aantrekken. Dat zei ik dus ook met dat hypochondor, ik bracht het op dezelfde manier...achja je hebt van die mensen.

:naughty:

Sorry maar dat soort mensen zouden ze op moeten sluiten en dan met water en droog brood.

En zij was eerst zwaar Christen en heeft zelfs twéé héle weken in een slotklooster gezeten en toen van de 1 op andere dag was ze heks...:blink:

Raar meisje. Zekersteweten een dikke steek los, maar dan meer een probleem met zichzelf dan echt een of andere ziekte vrees ik. Het meisje had totaal geen zelfrespect.

Link to comment
Share on other sites

Ik snap em.

 

Het is vreselijk moeilijk om hier de weg naar de juiste instanties te vinden.

Veel cliënten op mijn vorige stage hadden ook hoge schulden (ook door middelengebruik maar ook omdat ze niet wisten waar ze terecht konden).

En dan zijn er nog onze allochtone medemensen, voor hen is het helemaal moeilijk omdat ze taal niet goed spreken en geen idee hebben wat voor regelingen er allemaal zijn.

 

Goed onderwerp heb je gekozen!

 

Allochtonen ja een verhaal apart...de gemeente heeft best veel materiaal voor hen, zelfs in hun taal...maar begrijp de gedachte van de gemeente wel: zij wonen in Nederland en zij hebben als het goed is een inburgeringscursus gehad, dus nederlands zouden ze moeten kunnen.

Of ze het WILLEN is een 2e. Dan hebben ze nog de mogelijkheid voor een tolk en die zou hen kunnen helpen...

Maargoed, zij wonen in NL, dus dan wordt er OOK van je verwacht dat je je taal kan. De gemeente is hier ook duidelijk in: je kan geld krijgen maar een béétje moeite ervoor kan best...

En er ZIJN dingen in hun taal te krijgen. Maargoed, eens kijken wat onze aanpak kan doen. :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Maar je hebt wel iets met terugwerkende kracht gekregen na dat jaar?

Die regelingen zijn idd vaag ja en daar moet wat aan gebeuren. En daar zijn ALLE gemeenten flink mee bezig.

Qua toeslag ligt het eraan hoe lang je op minimum zit.

Afgewezen wordt je niet zomaar?...Werk gaat al-tijd vóór, sinds balkellende.

Bij Sociale Dienst heb je wel recht op sommige dingen. Ligt aan je situatie.

Woon je nog thuis?

En die vriend? Woont die nog thuis?

Want als je thuis woont, krijg je wel minder ja, omdat je samen kan 'delen" in de kosten. En die vriend als die op zichzelf woont, ja dan krijg je meer...

 

Nee. Ik had een auto op mijn naam staan, was ook mn eigen auto maar mn moeder had bij t CWI gevraagd of dat een probleem kon zijn voor die uitkering. Welnee, daar zouden ze niet moeilijk over doen omdat ik ziek was. Mam heeft een paar keer gezegd dat het om een nieuwe auto ging, maar omdat ik ziek was had ik die nodig blablabla. Nou mooi niet, kon dus eerst een jaar mn auto op gaan zitten eten zeg maar, we hebben Kaatje meteen op mam dr naam gezet uiteraard maar dat was te laat. Toen heb ik een jaar een bijstandsuitkering gehad die ik helemaal terug heb moeten betalen omdat ik een WAJONG met terugwerkende kracht tot dat jaar kreeg, dus het jaar waarin ik niets kreeg en alleen moest betalen heb ik nooit een cent voor gekregen. Die WAJONG heb ik nu nog. Ik woon thuis, vriend ook nog. Op dit moment heb ik geen recht op een toeslag want ik krijg meer dan een bepaald bedrag bruto per dag. Ik ben blij dat mn ouders zo lief zijn en nooit moeilijk hebben gedaan over het feit dat ik nog thuis woon want ik zou sowieso niet alleen kunnen wonen met die WAJONG, heb dan toch écht Gerard wel nodig om in leven te kunnen blijven qua financiën. En financieel afhankelijk zijn is echt niet leuk. Voor het werk dat ik doe krijg ik ook niets want alles wat ik zou verdienen zouden ze van mijn WAJONG afhalen, dus schiet ik er niets mee op. Kan dus beter onbetaald werken want als ik wel salaris zou krijgen zou ik een probleem hebben op het moment dat ik weer te ziek zou worden om te werken. Dus ik laat het maar even zo, ik hoop dat ik toch wat meer zou kunnen verdienen in de toekomst. Hoewel ik eigenlijk allang blij ben dat ik weer een beetje KAN werken, al is het onbetaald......Op het moment dat ik dat diploma haal zie ik wel weer verder, eerst maar eens kijken hoe het dan met mn gezondheid gaat.....:blink:

Link to comment
Share on other sites

Nog even een kleine aanvulling: Dit jaar is trouwens het laatste jaar dat ik nog een en ander van de belasting terug kan vorderen. Ik heb extra kosten in vergelijking met andere mensen en van de belasting kun je best veel terugvragen. Als je boven een bepaald bedrag zit met parkeerkosten enzo bij een ziekenhuis krijg je dat deels vergoed, benzinekosten krijg je deels vergoed als het zkh verder dan 100km weg is (wat nu niet langer het geval is nu ik in het Erasmus MC behandeld word), je kunt medische hulpmiddelen terugvorderen, kleding als je door ziekte erg aankomt of afvalt (dat heb ik eigenlijk nog nooit teruggevraagd hoewel ik een paar jaar geleden vreselijk afviel en toen achter elkaar nieuwe kleren moest kopen omdat alles te groot werd en nu heb ik het andersom, nu is juist alles weer te klein en ben ik van maatje 36 naar soms zelfs 46 gegaan; allemaal door die stomme dexamethason....heb het idee dat het enige wat er echt op reageert mn gewicht geweest is:thumbdown:).

Ben benieuwd hoe die nieuwe regeling Bijzonder Ziektekosten er eigenlijk uitziet....Ga er hoogstwaarschijnlijk wel flink op achteruit als ik bijvoorbeeld mn alcohol voor het desinfecteren van mn vernevelaar, mn naaldencontainers en eerder genoemde zooi niet meer vergoed krijg.....:thumbdown: En dat allemaal omdat heel Nederland van die regeling nieuwe brillen liep te shoppen. Gooi die bril er dan uit en laat de rest zoals het is.....

Link to comment
Share on other sites

Nee. Ik had een auto op mijn naam staan, was ook mn eigen auto maar mn moeder had bij t CWI gevraagd of dat een probleem kon zijn voor die uitkering. Welnee, daar zouden ze niet moeilijk over doen omdat ik ziek was. Mam heeft een paar keer gezegd dat het om een nieuwe auto ging, maar omdat ik ziek was had ik die nodig blablabla. Nou mooi niet, kon dus eerst een jaar mn auto op gaan zitten eten zeg maar, we hebben Kaatje meteen op mam dr naam gezet uiteraard maar dat was te laat. Toen heb ik een jaar een bijstandsuitkering gehad die ik helemaal terug heb moeten betalen omdat ik een WAJONG met terugwerkende kracht tot dat jaar kreeg, dus het jaar waarin ik niets kreeg en alleen moest betalen heb ik nooit een cent voor gekregen. Die WAJONG heb ik nu nog. Ik woon thuis, vriend ook nog. Op dit moment heb ik geen recht op een toeslag want ik krijg meer dan een bepaald bedrag bruto per dag. Ik ben blij dat mn ouders zo lief zijn en nooit moeilijk hebben gedaan over het feit dat ik nog thuis woon want ik zou sowieso niet alleen kunnen wonen met die WAJONG, heb dan toch écht Gerard wel nodig om in leven te kunnen blijven qua financiën. En financieel afhankelijk zijn is echt niet leuk. Voor het werk dat ik doe krijg ik ook niets want alles wat ik zou verdienen zouden ze van mijn WAJONG afhalen, dus schiet ik er niets mee op. Kan dus beter onbetaald werken want als ik wel salaris zou krijgen zou ik een probleem hebben op het moment dat ik weer te ziek zou worden om te werken. Dus ik laat het maar even zo, ik hoop dat ik toch wat meer zou kunnen verdienen in de toekomst. Hoewel ik eigenlijk allang blij ben dat ik weer een beetje KAN werken, al is het onbetaald......Op het moment dat ik dat diploma haal zie ik wel weer verder, eerst maar eens kijken hoe het dan met mn gezondheid gaat.....:blink:

 

Die WAJONG heb ik 0,0 verstand van helaas...Maar krijg je via WMO niets ivm chronisch ziek enzo? Ik heb geen clue?

Ja met werken is een uitkering van het 1 of ander idd lastig. **** is dat :(

Vooral met terugval, gemeentes zijn wat dat betreft niet zo supersnel (en andere instellingen).

 

Sorry ik dacht dat Diana dit verhaal vertelde. Blame it on de wijn. Sorrryyyyyy!

Dan had ik die woonsituatievragen nie hoeven stellen namelijk.

En die auto is idd ook een lastig verhaal. Daar weet ik ook niet alle ins en outs van. Weet alleen goed hoe dat zit met de Kredietbank.

Voor wat betreft de inkomensondersteunende maatregelen: hier gaan we ons de komende periode zwaar in verdiepen, dus hierover kom ik straks alle ins en outs te weten.

Ik zal eventuele vorderingen wel hier neerzetten indien mensen daarin geinteresseerd zijn.:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Nog even een kleine aanvulling: Dit jaar is trouwens het laatste jaar dat ik nog een en ander van de belasting terug kan vorderen. Ik heb extra kosten in vergelijking met andere mensen en van de belasting kun je best veel terugvragen. Als je boven een bepaald bedrag zit met parkeerkosten enzo bij een ziekenhuis krijg je dat deels vergoed, benzinekosten krijg je deels vergoed als het zkh verder dan 100km weg is (wat nu niet langer het geval is nu ik in het Erasmus MC behandeld word), je kunt medische hulpmiddelen terugvorderen, kleding als je door ziekte erg aankomt of afvalt (dat heb ik eigenlijk nog nooit teruggevraagd hoewel ik een paar jaar geleden vreselijk afviel en toen achter elkaar nieuwe kleren moest kopen omdat alles te groot werd en nu heb ik het andersom, nu is juist alles weer te klein en ben ik van maatje 36 naar soms zelfs 46 gegaan; allemaal door die stomme dexamethason....heb het idee dat het enige wat er echt op reageert mn gewicht geweest is:thumbdown:).

Ben benieuwd hoe die nieuwe regeling Bijzonder Ziektekosten er eigenlijk uitziet....Ga er hoogstwaarschijnlijk wel flink op achteruit als ik bijvoorbeeld mn alcohol voor het desinfecteren van mn vernevelaar, mn naaldencontainers en eerder genoemde zooi niet meer vergoed krijg.....:thumbdown: En dat allemaal omdat heel Nederland van die regeling nieuwe brillen liep te shoppen. Gooi die bril er dan uit en laat de rest zoals het is.....

 

Belastingen kan je me later meer over vragen, ik krijg begin van het jaar direct een 6 bijeenkomsten van een halve dag voor theorie, dan met carnaval een flinke toets en dan 2 weken stage bij belastingdienst voor het invullen van de aangiftes!:thumb_yello:

Kleding zou ik idd wel terugvragen.

Enne brillen zijn toch wel handig in de verzekering...eigenlijk...maar uit de belastingen vind ik prima plan. Er zijn ook goedkope brillen en met een bril kan je meestal best lang doen. Ik kan er een paar jaar mee doen in ieder geval. Ik zou bang zijn dat er wat mee gebeurd met een dure bril, banger dan mijn (weliswaar lelijke) Hans Anders bril van 25 euro...maargoed als je het geld hebt kan ik me er wel weer wat bij voorstellen.

En die regeling van die ziektekosten weet ik ook niks van, geloof ook niet dat we daar nog les in krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Oh die. :naughty:

 

Thanks! Dat was de eerste versie though, met allemaal fouten er nog in. XD

 

Ik zie iig geen fouten. Het ding is perfect gewoon!

In tegenstelling tot heel veel dingen die ik daar zie, waar iedereen lyrisch over is en waar ik eigenlijk Mika nauwelijks in terug kan vinden.

Deze is echt geweldig!!!

Petje af!

Link to comment
Share on other sites

Ik zie iig geen fouten. Het ding is perfect gewoon!

In tegenstelling tot heel veel dingen die ik daar zie, waar iedereen lyrisch over is en waar ik eigenlijk Mika nauwelijks in terug kan vinden.

Deze is echt geweldig!!!

Petje af!

 

Thanks! *maakt buiging* :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy